سخن روز /
راهکارهای توسعه اقتصادی و تبادلات تجاری استان هرمزگان با کشور ارمنستان بررسی شد
1400/09/10
راهکارهای توسعه همکاری‌های اقتصادی و تبادلات تجاری و بازرگانی ایران و ارمنستان در نشست وبینار استاندار هرمزگان با سفیر کشورمان در ارمنستان مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی تعاون روستایی هرمزگان، استاندار هرمزگان در این نشست که با حضور سیروس اسدپور مدیر تعاون روستایی هرمزگان، صفا رییس اتاق بازرگانی هرمزگان، شعبان نماینده وزارت امور خارجه در هرمزگان، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری و تعدادی از مدیران کل دستگاه های اجرایی برگزار شد، ضمن برشمردن ویژگی‌ها و توانمندی‌های استان، وجود دریا، سواحل، جزایر، بنادر تجاری و ظرفیت‌های شیلاتی و کشاورزی را از مهم‌ترین این توانمندی‌ها دانست.
وی ادامه داد: پرورش و تولید میگو و تولید محصولات کشاورزی خارج از فصل از جمله ظرفیت‌های تولید و صادرات در استان هرمزگان است.
مهدی دوستی اظهارداشت: حمل و نقل و صادرات و واردات کالا به ویژه از طریق بنادر بزرگ تجاری، از دیگر توانمندی‌های این استان محسوب می‌شوند.
وی با تاکید بر لزوم ارتباط و همکاری اتاق های بازرگانی هرمزگان و ارمنستان تصریح کرد: علاقمند به توسعه همکاری‌های اقتصادی و مبادلات تجاری و بازرگانی با ارمنستان هستیم و در این راستا از سفیر و بازرگانان این کشور برای بازدید از توانمندی‌های هرمزگان دعوت می‌کنیم.
استاندار هرمزگان در پایان این نشست در جمع مدیران هم تاکید کرد: برگزاری تمامی نشست ها باید به خروجی مثبت و مناسب در هر زمینه بیانجامد و جلساتی که بدون نتیجه باشد وقت تلف کردن است.
وی همچنین دستور داد: کمیته ای متشکل از بخش خصوصی با محوریت حوزه معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری برای تسهیل فرآیند توسعه روابط خارجی و حصول نتیجه نشست های شورای روابط خارجی استان هرمزگان تشکیل شود.
مدیر تعاون روستایی نیز در این نشست آمادگی کامل شبکه تعاون روستایی هرمزگان جهت صادرات انواع محصولات کشاورزی به کشور ارمنستان اعلام نمود.
عباس بدخشان ظهوری سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور ارمنستان نیز در این نشست با اشاره به تاکید رییس جمهوری اسلامی ایران برای توسعه ارتباطات و افزایش تبادلات تجاری با کشورهای همسایه، بر لزوم معرفی ظرفیت‌های هرمزگان و زمینه‌های برقراری و توسعه ارتباطات از طریق این استان با کشور ارمنستان تاکید کرد.
تعداد مشاهده خبر318 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :0 :0
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal