سخن روز /
شورای فرهنگی باید پیشانی ترویج و فرهنگ سازی سازمان باشد
1400/09/09
نخستین جلسه شورای فرهنگی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با حضور رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، معاون فرهنگی و آموزشی حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، نماینده دفتر ولی فقیه در سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران و معاونین ستادی این سازمان برگزار شد.

✅به گزارش پات، دکتر اسماعیل قادری فر رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در ابتدای این جلسه گفت: یکی از ارکان مهم فعالیت های سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران مقوله فرهنگ سازی بر اساس منویات مقام معظم رهبری و با رویکرد خانواده محور در سازمان می باشد.
⏪وی ضمن اشاره به این که شورای فرهنگی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در راستای پاسخ به همین دغدغه تشکیل و قرار است دو برنامه زمانبندی کوتاه و بلند مدت داشته باشیم افزود: در کوتاه مدت بسته ها و برنامه های فرهنگی با رویکرد خانواده محور برای همکاران سازمان مرکزی و تعاون روستایی های استانها و شهرستانها در نظر گرفته شده و در برنامه بلندمدت نیز قصد اجرایی کردن سیاست های راهبردی فرهنگی در حوزه شبکه گسترده تعاونی های روستایی در سراسر کشور را داریم.
⏪دکتر قادری فر در ادامه تاکید کرد: اگر بخواهیم سازمانی متعالی داشته باشیم باید فرهنگ و روحیه جهادی را تقویت کنیم تا بتوانیم با استفاده از منویات رهبر معظم انقلاب زمینه فرهنگی مناسب را در شبکه مهیا کنیم .
⏪وی تصریح کرد: شورای فرهنگی باید پیشانی ترویج و فرهنگ سازی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران باشد.
⏪در ادامه این جلسه حجت الاسلام و المسلمین شاهمرادیان معاون فرهنگی و آموزشی حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: در آموزه های دینی ما نگرش توحیدی از جمله مهم ترین و اصولی ترین نگرش هاست که بایستی به کمک فرهنگ سازی در جامعه نهادینه شود.
⏪وی افزود: انقلاب اسلامی که با معماری امام خمینی(ره) و راهبردهای مقام معظم رهبری به مسیر پرشکوه خود ادامه می دهد.
⏪وی افزود: نگرش توحیدی و الهیات در صورت فراهم آمدن بستر فرهنگی مناسب می تواند کاربردی شود .
⏪معاون فرهنگی و آموزشی حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: در چهار دهه اخیرهر جا که از آموزه های الهی در عرصه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی بهره گرفتیم موفق بودیم، جهت دهی فرهنگ و اصالت دادن به فرهنگ، معنویت و اخلاق جهت دهنده همه حرکتهای جامعه است و اصلاح فرهنگ، اصلاح عام زیرساخت هاست، اصلاح فرهنگ کار و تلاش، اصلاح فرهنگ همدلی و اصلاح فرهنگ تعاون است.
⏪حجت الاسلام و المسلمین شاهمرادیان در ادامه خاطر نشان کرد: از مسئولین بخش تخصصی کشاورزی می خواهیم به ما اعلام کنند در چه زمینه هایی فرهنگ اسلامی می تواند به تحقق اقتصاد پایدار کشاورزی کمک کند.
⬅️حجت الاسلام شاهمرادیان با بیان این مطلب که اعتقاد دارم که در چند حوزه باید بیشتر تلاش کنیم گفت: در حوزه فقه کشاورزی می‌توان از ظرفیت های علمی و فرهنگی حوزه ها سود جست، بحث دیگر اخلاق کشاورزی است، مسائلی از قبیل نقش فرهنگ و مدیریت جهادی در امنیت غذایی و آموزش بهره وری درست و مصرف صحیح است که در این راستا و در بحث تعاونی ها بایستی کنشگران اجتماعی را در فضایی جمع کنیم و اهداف بلند مدت فرهنگی سازمان مرکزی تعاون روستایی را برایشان شرح دهیم و نظرشان را جویا شویم.
⏪وی اظهار کرد: مسئله دیگر تاریخ تمدن کشاورزی است که به نوبه خود اهمیت بسزایی دارد البته بایستی توجه داشته باشید که حرکت های فرهنگی، زود بازده نیستند اما اثر بخشی شان عمیق است.
⏪در ادامه جلسه پس از طرح برخی نقطه نظرات و پیشنهادات حاضرین در جلسه محمدزاده معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران پیشنهاد داد: در راستای تحقق برنامه های فرهنگی بلند مدت سازمان، برگزاری دوره های آموزشی بر اساس مفاهیم قرانی و تعالیم اهل بیت با رویکرد کشاورزی و تعاون می تواند باعث توسعه و ترویج و تعالی فرهنگ کشاورزی و تعاون در سطح کشور شود.
⏪محمد زاده همچنین ادامه داد: گرامی داشت مناسبت های ملی و مذهبی و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر بایستی از دیگر رویکردهای شورای فرهنگی سازمان باشد.
⏪وی در پایان گفت: باید بخاطر داشته باشیم با عمل و رفتارمان در حوزه فرهنگ می توانیم اثر گذار باشیم.
@taavon_roostaiee
تعداد مشاهده خبر1801 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :0 :0
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal